Terapia pedagogiczna
Nauczyciele prowadzący zajęcia: Joanna Szyszka, Ewa Krawczak, Anna Wrześniewska, Anna Uszyńska
Terapia pedagogiczna (inaczej nazywana zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi) jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży ze stwierdzonymi deficytami w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych, które powodują trudności w czytaniu, pisaniu czy nauce matematyki. Z jednej strony polega na usprawnianiu z pomocą terapeuty zaburzonych funkcji, a z drugiej – doskonaleniu tych funkcji, które są dobrze rozwinięte.
Cele ogólne terapii pedagogicznej:
- Poprawa komunikacji, kształcenie umiejętności pracy w grupie.
- Eliminowanie konfliktów poprzez uczenie sztuki kompromisu i rozwijanie takich cech jak cierpliwość, wyrozumiałość.
- Eliminowanie napięć emocjonalnych.
- Kształtowanie poczucia odpowiedzialności i obowiązkowości.
- Doskonalenie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
- Praca nad poczuciem własnej wartości.
- Uświadamianie uczniom ich mocnych stron i wdrażanie do wykorzystywania ich w codziennych sytuacjach życiowych.
- Wdrażanie do samodzielności.
- Motywowanie do podejmowania zadań o różnym stopniu trudności.
- Usprawnianie funkcji percepcyjno – motorycznych na materiale literowym, wyrazowym i obrazkowym.
- Wypracowywanie nawyków poprawnego pisania i czytania ze zrozumieniem.